piątek, 17 maja 2013

Oligopol w czystej postaci

Dziś nie będzie może testowo, ale też istotnie. Wchodząc do hipermarketu mamy wrażenie, że na świecie istnieje tyle firm, tyle marek, że XXI wiek, to wiek czystej i nieskrępowanej konkurencji. Niestety nie jest tak pięknie.

Ostatnimi czasy w niektórych reklamach najróżniejszych produktów można zauważyć, że na samym końcu w prawym górnym rogu pojawia się logo Uniliver, które wygląda tak:
Przyjrzyjcie się kiedyś reklamom podczas jakiejkolwiek przerwy między filmami, a jestem pewien, że jakaś na pewno się znajdzie z tym logo, ponieważ Uniliver to ogromna korporacja posiadająca takie marki jak Dove, Axe, Sunsilk, Lipton lub Magnum, co sprawia że ciężko nie trafić na ich promocyjne filmiki. 

Ta sprawa zainteresowała mnie i postanowiłem przeszukać jak wiele jest takich gigantycznych korporacji i ile marek one posiadają. Mimo tego, że miałem świadomość, iż np. Coca-Cola pochodzi z tej samej firmy co Sprite, Fanta czy nowy Monster to jednak nie miałem pojęcia, iż tak wielka jest skala tego problemu.

Nie będę tego opisywał, ponieważ nie potrafię zrobić tego tak doskonale jak zrobi to po prostu niniejszy obrazek. Kliknijcie >TUTAJ<, a zobaczycie grafikę w bardzo dużym rozmiarze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz